Plán pre marketing je nevyhnutnosť, pomôcť môžu nasledovné rady


Ako začínajúci podnikateľ si musíte uvedomiť, že zákazník bude u vás nakupovať iba za určitých základných podmienok, a to: musí o vás vedieť a musí sa k vám vrátiť. Nato, aby sa k vám vrátil je kvalitný produkt, nato, aby sa o vás dozvedel je potrebný kvalitný marketing, pomôcť môže aj plán.
A keďže plánovanie je prvý krok v manažmente, neobíde ani vás. Nechajte si na ňom záležať, ide o podstatnú vec ako veci dopredu premyslieť, týka sa to aj marketingu.
nápis křídou
Marketingový mix, online marketing, najlepšie je „skĺbiť všetky formy marketingu do jedného plánu, samozrejme, za okolností, ktoré nepresiahnu váš finančný rozpočet, no povedzme si na rovinu, bez toho marketingu to pôjde ťažšie, alebo v horšom prípade to nepôjde vôbec.
Ako prvé je potrebné vedieť, čo si môžem dovoliť, teda rozpočet je ten, ktorý nás len tak nepustí. Je potrebné mať na pamäti, že online marketing, čo to stojí, obzvlášť klasické formy marketingu ako sú reklamy v rádiu alebo v iných známejších komunikačných prostriedkoch, hlavne ako je napríklad TV.
Po druhé je veľmi dobré spraviť analýzu potencionálnych zákazníkov, to čo budú odo môjho podniku žiadať, kde sa budú môcť dostať k môjmu produktu, resp. podniku. Na základe týchto faktov môžeme nasledovať zvoliť, typ marketingu.
blogovánie
V prípade, že sa zameriavam na online predaj, je vcelku jasné, že budem potrebovať najviac investovať do online marketingu. V takom prípade, volím formy; e – mail marketing je nákladovo nenáročný, nákladnejšie je to skôr pri optimalizácii pre vyhľadávače ( SEO) alebo pri platenej banerovej reklame ( PPC). Ideálnou formou online marketingu je aj Affiliate marketing, v tomto prípade platíte niekomu, kto má stránku alebo blog venujúci sa nejakej tej veci, ktorá má blízko k vášmu produktu, následne na jeho stránke umiestnite banner, a vy budete platiť takému partnerovi len za predaná produkty.
Neváhajte, nepodceňujte, kvalitný marketing môže rozhodnúť, či budete alebo nebude úspešným podnikateľom.