"Vedeli sme, že keby sme poslali e-mail, mohol by byť jednoducho vymazaný," hovorí. "A keby sme rozoslali napísané písmená, potom ich tajomníci otvoria a uložia ich ako nevyžiadanú poštu." "Ale s rukou písanou poznámkou sa zdá byť osobnejšie, mohlo to byť list od člena rodiny alebo priateľa."
Alexander začal Celonis, keď mu bolo 22 rokov s dvomi priateľmi, Martinom Klenkom a Bastianom Nominacherom, v roku 2011 po ukončení matematiky a počítačových vied na Technickej univerzite v Mníchove.
Rozšírením projektu, na ktorom pracovali ako súčasť svojich kurzov, Celonis je hi-tech spoločnosť, ktorá využíva softvér a umelú inteligenciu na monitorovanie výkonnosti podnikov, aby im pomohla stať sa efektívnejšími a pracovať lepšie.
Zjednodušene povedané, softvér spoločnosti Celonis bude monitorovať počítačový systém spoločnosti a zisťovať, ako sú zamestnanci neproduktívni, ktorých dodávatelia sú príliš pomalí a ktoré výrobné procesy by sa mohli zefektívniť. Potom navrhuje riešenia.
Traja priatelia boli presvedčení o tom, čo by mohli ponúknuť podnikom, ale jednoducho si ich museli všimnúť.
Odtiaľ sú rukou písané písmená. Pracovali ako pochúťka, čo viedlo k stretnutiam s niektorými z najväčších spoločností v Európe. Dnes, o osem rokov neskôr, zákazníci Celonisu zahŕňajú BMW, Exxon-Mobile, General Motors, L'Oreal, Siemens, Uber a Vodafone.
A po zabezpečení ďalších 50 miliónov dolárov investícií v minulom roku, Celonis hovorí, že je teraz v hodnote viac ako $ 1bn (£ 780m).
Alexander sa narodil a vyrastal v Berlíne a povedal, že založil svoju prvú spoločnosť, keď mu bolo len 15 rokov, pričom poskytoval tútorov stredným školám.
"Bolo to skvelé, keď som dostal svoju prvú predstavu o tom, ako bežal biznis," hovorí. "Ale nakoniec som vedel, že to nebude trvať večne."
Traja študenti zistili, že firma trvá asi päť dní, než príde s opravami problémov, a oni si mysleli, že musí byť rýchlejší spôsob.