Len málo vodičku vie že správne sedenie za volantom je bezpečné a robí to malo vodičov. Na druhej strane len malo vodičov vie že aj zlému sedenie za volantu môže spôsobiť dopravnú nehodu.
Nie len že je to prospešné pre riadenie vozidla ale aj samotné zdravie. Dokážete veľmi dobre ovládať volant a ovládacie prvky a pri nezdravom sedení vás môže bolieť chrbát a kolená.
Ø Dve chyby
Ak nesprávne sedíte robíte základné dve chyby. Buď sedíte tak že ste nalepený na prednom skle , alebo naopak ste od neho príliš ďaleko. Nalepený na prednom skle sedia všetci začínajúci vodiči . Majú pocit že nedokážu odhadnúť situáciu a popri tom strážia volant a na druhej strane sa volant zle ovláda, a vodičovi chýba opora chrbtice.
Ø Nastavenie sedadla
Keď šliapete na pedál , noha by mala byť mierne pokrčená. Týmto spôsobom by vodič mal ovládať všetky tri pedále. Pri tejto polohe je veľmi dôležite správne nastavenie sedadla. Nastavené sedadlo by mali byť tak aby nebol narušený priestor medzi hlavou a strechou a samozrejme výhľadom nad volant. Medzera medzi hlavou a strechou by mala byť 10 až 16 centimetrov. Sedadlo je správne nastavené vtedy keď dosiahne na volant a všetky ovládacie prvky bez toho aby sa za nimi naťahoval. Taktiež sklon sedadla ovplyvňuje chrbticu.
Operadlo je veľmi silnou oporou pre našu chrbticu , no my im neuvedomujeme žiadnu pozornosť. Ak sedí človek sedí veľmi ďaleko , môže sa stať že nestihne zareagovať a môže spôsobiť dopravnú nehodu. Volant ste mali držať v polohe ručičkových hodín teda o desať dve. Je to najvýhodnejšie ovládanie vozidla a tiež je priestor pre airbagy ktorý má priestor na vybuchnutie v prípade núdze.
Aj samotná opierka zohráva v bezpečnosti úlohu. Hlavnou úlohou je že pri náraze zastaví hlavu čím zabráni zranenie krčnej chrbtice. Nemala by byť nastavená ani príliš nízko a ani vysoko. Dlhé sedenie za volantom aj správnej polohe nikomu neprospeje, preto je dobré ak si urobíte pauzu , a nadýchate sa čerstvého vzduchu , alebo si dáte kávu. Miki